Archiwum wpisów – Sierpień 2019

Dieta w leczeniu łuszczycy

Łuszczyca to przewlekła i nawracająca choroba zapalna skóry o podłożu autoimmunologicznym.

Szacuje się, że dotyczy ok. 2-3% populacji całego świata. W Polsce występuje u ok. 1 miliona osób, z podobną częstotliwością u mężczyzn jak i u kobiet. Łuszczyca może rozwinąć się w każdym wieku, jednak najczęściej (ok. 85%) rozpoczyna się u osób przed 30 rokiem życia (tak zwany typ I ...

Tarta kokosowa z dżemem jagodowym z chia *bez glutenu *bez laktozy *wegańskie

Nasionom chia przypisuje się wiele właściwości prozdrowotnych dla organizmu człowieka. Głównie słyną z bogactwa kwasów omega-3 (18g w 100g), maja ich więcej niż popularny łososoś atlantycki. Nasiona chia zawierają również dużo błonnika, wapnia, wit.B, magnezu, żelaza i potasu. 

Przepis na tartę kokosową jest szybki i łatwy w przygotowaniu, a smakuje rewelacyjnie!

Czekoladowe babeczki z borówkami *bez glutenu *bez laktozy *wegańskie

Gorzka czekolada spożywana w umiarkowanych ilościach ma wiele właściwości prozdrowotnych. Zawiera dużo magnezu, potasu i żelaza. Pozytywnie wpływa na prace mózgu, układu krwionośnego oraz mięśni. Zawarte w czekoladzie kakao to bogactwo flawonoidów czyli przeciwutleniaczy, które pomagają w zwalczaniau wolnych rodników hamując procesy starzenia się.

Fit Nutella ze śliwek - CzekoŚliwa *bez glutenu *bez cukru

Sezona na śliwki własnie się zaczyna!

Mam dla Was super przepis na CzekoŚliwę czyli zdrową wersję popularnej Nutelli. Idealna na kanapkę, dodatek do deserów ale również szybka przekąska w ciagu dnia! 

Budyń jaglany *bez glutenu *bez laktozy

Zamiast kupować w sklepie budyni w proszku, który zazwyczaj pełny jest aromatów i barwników, lepiej jest zrobić swój własny. Można go przygotować np. z kaszy jaglanej, która zawiera łatwo przyswajalne białko oraz wiele witamin i minerałów m.in. żelazo, krzem, miedź czy wit. E. Kasza jaglana nie zawiera glutenu i jest łatwo strawna, jednak należy pamiętać, że ma dosyć wysoki ...

Back