12 Sier

Budyń jaglany *bez glutenu *bez laktozy

Zamiast kupować w sklepie budyni w proszku, który zazwyczaj pełny jest aromatów i barwników, lepiej jest zrobić swój własny. Można go przygotować np. z kaszy jaglanej, która zawiera łatwo przyswajalne białko oraz wiele witamin i minerałów m.in. żelazo, krzem, miedź czy wit. E. Kasza jaglana nie zawiera glutenu i jest łatwo strawna, jednak należy pamiętać, że ma dosyć wysoki indeks glikemiczny, szczególnie gdy jest mocno rozgotowana. W takiej postaci, kasza jaglana szybko podnosi glikemię co nie jest odpowiednie dla osób zmagających się z wahaniami gospodarki węglowodanowej np. dla cukrzyków czy osób z insulinoopornością. Dodatek mleka zmniejsza natomiast ładunek glikemiczny całej potrawy.

SKŁADNIKI (na 2 porcje):

- surowa kasza jaglana (1/3 szklanki)
- mleko migdałowe (1 szklanka)
- banan (0,5 sztuki)
- masło orzechowe (1 łyżka)
Na wierzch: świeże owoce, orzechy

 

PRZYGOTOWANIE:

Kaszę jaglaną płuczemy pod bieżącą wodą i wkładamy do małego garnka. Zalewamy połową mleka (1/2 szklanki) oraz ¼ szklanki wody. Całość mieszamy lekko i gotujemy na najmniejszym ogniu, pod przykryciem, aż kasza wchłonie cały płyn i będzie miękka, około 15 minut. Ugotowaną, miękką kaszę wkładamy do blendera, dodajemy resztę mleka (1/2 szklanki), pół banana oraz masło orzechowe. Miksujemy aż powstanie gładki mus. Gotowe! 

Podajemy np. ze świeżymi owocami, pokruszonymi orzechami.

Twój komentarz