13 Sier

Fit Nutella ze śliwek - CzekoŚliwa *bez glutenu *bez cukru

Sezona na śliwki własnie się zaczyna!

Mam dla Was super przepis na CzekoŚliwę czyli zdrową wersję popularnej Nutelli. Idealna na kanapkę, dodatek do deserów ale również szybka przekąska w ciagu dnia! 

Składniki: 

-500 g dojrzałych śliwek

-2 łyżki masła klarowanego

-4 łyżki (czubate) naturalnego kakao

-4-5 łyżek ksylitolu

 

Sposób przygotowania:

Śliwki myjemy, przecinamy na pół i wyjmjemy pestkę. Na patelni rozgrzewamy masło klarowane i podsmażamy na nim śliwki przez ok. 5 minut, w połowie tego czasu zmniejszając ogień i mieszając cały czas, aby śliwki nie przywarły do patelni i puściły sok.

Podsmażone śliwki przelewamy do mniejszego naczynia (lub do blendera kielichowego), dodajemy ksylitol i kakao. Blendujemy blenderem na jednolitą, gładką masę. Sprawdzamy, czy krem jest wystarczająco słodki (jeśli nie, dosładzamy do smaku).

Przelewamy do słoiczków i odstawiamy do wystygnięcia.

 

Twój komentarz